torsdag 28 april 2011

Symbaloo

... är ju en tjänst jag gillar.

Jag kommer att använda det för diverse skoljobb för mina elever där jag specialanpassat Symbaloosidan med bra länkar för just det område vi skall jobba med.
Jag tror också att flera kommer att anamma sidan och börja jobba med den själv som eget PLE, eller iallafall som en egen webstart. Deta med att anpassa vilka länkar som presenteras är ju väldigt bra. En länk för G-mail som jag fått alla att ta till sig, en länk för skolans LMS Schoolsoft, en länk för hemsidan.
Diverse länkar till NO tidskrifter och små filmer med fakta och visning av viktigt innehåll.
Böcker blir mer och mer onödiga som samlande kraft av information när man kan använda ex Symbaloo eller liknande tjänster.
Önskvärt hade u varit att man kunde snabböverföra sina delicious-märken till Symbaloo med drag och släpp så blev det mindre skrivande..
Det är dubbeljobbet jag vill bli av med i största möjliga grad.
Vet ni bra sätt att slippa dubbla allt gällande bokmärken?

Dra och släpp, någon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar