söndag 27 februari 2011

Nu väntar systematisering

Området om IKT verktyg i kursen börjar i sin ordning med att man skall skriva en inlämning om IKT verktyg, något som jag hellre gör när jag läst på lite om dylika..
Så nu skall jag ta en rätt lång paus och läsa på om verktygen och göra en Googledocs-sammanfattning med kommentarer på varje förslaget verktyg.
Det tar tid att testa och vara medlem och greja och förstå.
Denna del känns som den "riktiga" delen av kursen för mig som lärare, den del där jag kan hitta matnyttiga saker att implementera i klassrummet och ha nytta av, som intresseväckare, inspiration och idestartare. Jag har skummat några av böckerna och de handlade mer om E-learning och dess konsekvenser och planering. Detta är jag inte jätteintresserad av och det har varit sega sidor, men nu läser jag en bok (superbookofwebtoolsforeducators) som jag gillar pga att den är smockfull med verktyg och beskrivningar.

Fast som en blogg är ju uppdateringarna snabbare och förhoppningsvis mer precisa. Hittade denna Boxoftricks, som är en pedagoghjälp med IKTverktyg.Tack Ingrid för dina bokmärken!

Jag skall testa mig igenom på det som verkar vara nåt för mig, det lär ta tid.

Vilka böcker var bra för Inlämning 2A-B-C tycker ni?
IKT-verktyg för oss pedagoger. Spännande.

1 kommentar:

  1. Skall också sätta mig med detta om en vecka. Men vill gärna jobba lite praktiskt först och sedan läsa lite teori, men vi får se vilken väg jag går.

    SvaraRadera