tisdag 15 februari 2011

Digitala bokmärken överallt.

Jag fastnade direkt i delicious värld när jag kollade in den och följde en del bloggares samlingar där. 
Lärare med samma ämnen som jag har uppenbarligen samma sökmönster och hos dessa hittade jag flera intressanta sidor som jag vill följa upp och närstudera. Och det var innan jag själv skapat ett konto, vilket jag nu såklart har. 
Mitt är ännu tomt eftersom den samling jag har på datorn behöver en kraftig revidering av relevans och döda länkar.. Jag har för många weblsare och de har alla olika märken beroende på vilken jag använde när jag snubblade in på ngn bra sida ngn gång...
Men den kommer att fyllas när jag nosar mig in på andras bokmärken och lånar plus förädlar min egen samling.

Mycket användbar på alla platser och alla sätt. 
Elevbokmärken i en mapp, lärarbokmärken i en annan, länka till elevmärkena och ge eleverna vid områdesstart.
Med detta slipper jag själv ha en salig röra av blandad aktualitet i mina olika webläsare. Det räcker att ha delicious  och där hålla sig aktuell.
Skönt.
Effektivt.
Skarpt.
Vid nästa tidslucka skall jag ordna upp en delikat start på delicious..

2 kommentarer:

  1. Vilka var dessa andra lärare som du följde, det vore intressant att få se dessa. Kan du lägga upp dem?

    SvaraRadera
  2. Jag hittar inte tillbaka till dom.. Har sökt i ngn timme nu via pluggbloggarna men hittar inte dom igen. FRUSTRERAD! Någn Ma NO på gymnasiet var det med BRA bokmärken..
    Kanske hittar jag dit igen?

    SvaraRadera